Ректороманоскопія

Або також ректоскопія, це діагностична процедура огляду прямої кишки та частково сигмовидної кишки за допомогою ректоскопу, що вводиться через анальний отвір. Ректоскоп аналогічно ендоскопу є тоненькою трубкою з діодовим світлом та отвором для подачі вуглекислого газу, що розправлеє стінки кишки і дозволяє ретельно оглянути тканини органу. Відеокамера, що під’єднується до ректоскопу, дозволяє записувати та передавати збільшене високоякісне зображення на монітор, для подальшої детальнішої оцінки лікарем.

Показання до проведення діагностики:

Як і інші види ендоскопічної діагностики методика є високоінформативною для візуалізації стану кишки: рельєфу, кольору, зволоженості епітелію, стану судинної сітки, еластичності тканин, тонусу кишкових м’язів, наявності новоутворень та ознак патологічних змін слизової. Отримана інформація гарантує точність постановки діагнозу захворювань нижніх відділів товстого кишечника. Ректоскопія на сьогодні є частиною обстеження під час консультації проктолога і проводиться, в першу чергу, з профілактичною метою. Абсолютним показанням до проведення обстеження є скарги:

• на біль в області анального отвору;
  • болі та утрудненнях при дефекації;
  • кров’яні, гнійні та слизові виділення з анального отвору;
  • стійкі та тривалі закрепи або проноси;
  • інші скарги, що викликають підозри на захворювання кишківника.

За наявності патологічних змін у слизовій кишки лікарем може бути проведена біопсія – забір невеликого зразка тканини для подальшого гістологічного обстеження під мікроскопом. Проведення гістологічної діагностики отриманого зразка дозволяє визначити доброякісним чи злоякісним є процес, що відбувається у тканинах, та збільшити шанси на ефективне лікування онкологічних захворювань. Біопсія немає протипоказань, безболісна та безпечна як для слизової кишки, так і для новоутворень.

Методика може застосовуватися вагітним та дітям, але за наявності серйозних медичних показань.

Особливості проведення ректоскопії:

Ділянка обстежуваної кишки складає 35 см, середня тривалість процедури 10 хвилин і залежить від характеру скарг та наявності змін у слизовій. В ході проведення обстеження безперервно відбувається подача інсуфлюючого газу-СО2 , що дозволяє зменшити подразнюючий вплив на слизову оболонку кишки, підвищує якість обстеження та зменшує дискомфорт від процедури.

Ректоскопія є загалом безболісною процедурою, але за наявності щонайменших больових відчуттів припиняється.

Як підготуватися до ректоскопії:

Ефективність діагностики залежить не в меншому значенні від ретельності підготовки пацієнта до процедури. За день до проведення рекомендована дієта, що не викликає метеоризм. Необхідно відмовитися від вечері, допускається чай або вода без газу. Ввечері та зранку перед діагностикою необхідно провести очищувальну клізму.

Протипоказання до обстеження:

• профузна кровотеча;
  • запальні процеси;
  • тріщина анального каналу в гострому стані;
  • звуження каналу;
  • травми заднього проходу.

За наявності цих станів процедура обстеження ректоскопом відкладається до усунення їхніх проявів консервативним лікуванням.

Якість ендоскопічних обстежень клініки «Мануфактура»:

Багаторічний досвід і професіоналізм кожного з лікарів нашої клініки дозволяють обрати найбільш доцільну тактику та методику діагностики і визначення подальших методів лікування захворювання. Ми гарантуємо комфортність та безпечність проведення діагностичних ендоскопічних обстежень завдяки застосуванню знеболення, високоякісної ендоскопічної техніки, кваліфікації та досвідченості наших лікарів у застосуванні новітніх інвазивних маніпуляцій, використовуючи у своїй практиці стандарти діагностики і лікування згідно протоколів EAES (European Association for Endoscopic Surgery and other Interventional Techniques) та UEG (United European Gastroenterology).

Вартість послуг

Ректороманоскопія (ректоскопія), проктоскопія